26 Nisan 2013 Cuma

Karakullukçu: Dünya Danıştaylar Birliği Başkanlığı’nı
İBB’nin tanıtım filmiyle kazandık

...
Dünya Danıştaylar Birliği Başkanlığı’na seçilen Danıştay Başkanı Hüseyin Karakullukçu, başkanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan tanıtım filmi sayesinde kazandıklarını söyledi.

Karakullukçu, Hürriyet gazetesine şu açıklamada bulundu:

“Kolombiya’nın Cartagena kentindeki Uluslar Arası Yüksek İdari Yargı Mercileri Derneği’nin Genel Kurulu’na üç kişilik bir ekiple gittik. Amatör bir ruhla tanıtım yaptık. Bu işe ayıracak bütçemiz de paramız da yoktu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin tanıtım filmiyle sunum yaptık. İstanbul’u ve Türkiye’yi de tanıtan broşürlerle ülkemizi tanıttık, biz kazandık. Bu, Danıştay adına bir ilk.”

Kolombiya’da Osmanlı vurgusu

Karakullukçu, Kolombiyalı birlik başkanının görevi kendisine devrederken söylediği sözlerden büyük mutluluk duyduğunu belirterek, şöyle konuştu:

“ ‘Dönem Başkanlığını dünyanın gördüğü gelmiş geçmiş en büyük ve adaletli imparatorluğun, Osmanlı İmparatorluğu’nun torunlarına devretmekten mutluluk duyuyorum’ sözleri beni çok duygulandırdı. Heyecanladım, çok mutlu oldum. Dünyanın öbür ucundaki Kolombiya Danıştay Başkanı böyle bir cümle kullanmaktan çekinmemiştir. Tarihten devraldığımız bu mirasla Türk Danıştay’ı diğer bütün yargı kurumlarıyla istişareli ve koordinasyon içerisinde önümüzdeki üç yıl boyunca dünya idarî yargısının ortak politikalarını belirleyeceğiz. Danıştay’ımızın, yargımızın ve ülkemizin misyonunu dünyanın dört bir yanına taşıyacağız. 2016’da Genel Kurul’a İstanbul’da ev sahipliği yapacağız.”

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanmış olan tanıtım filminde İstanbul, şehrin sembollerinden birisi olan martının gözüyle, bir uçuş seyriyle görüntülenirken, İstanbul’un bütün inançlara ve kültürlere kucak açan çok kültürlü yapısı vurgulanıyor.

0 yorum: